Magyar �llatorvosi Kamara Pest Megyei Szervezete
Hírek >>  Kamarai hírek

MÁOK tisztújító választások - 2020 - Információk a kamarai tagságnak - 2. rész
Kamarai hírek
Folytatjuk a tisztújítással kapcsolatos tájékoztatásainkat, ebben a levélben a területi tisztújításon megválasztásra kerülõ tisztségviselõk és tisztségeket betöltõk legfontosabb feladatairól nyújtunk áttekintõ információkat.

Kedves Kollégák!

Az egyes feladatokat részletesen rögzíti mind a 2012. évi CXXVII. Törvény a Magyar Állatorvosi Kamaráról, valamint az állatorvosi szolgáltatói tevékenység végzésérõl – 6-10. §-ok és 15-18. §-ok -, mind a MÁOK hatályos Alapszabálya – 3. és 6-9. §-ok.

Terjedelmi okokból az egyes feladatkörökrõl csak a legfontosabb ellátandóakat emelnénk ki, részletesen fentiek megtalálhatóak és elolvashatóak alábbi internetes hivatkozásokon:

Kamarai törvény: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1200127.tv

Alapszabály: https://maok.hu/content/_common/attachments/alapszabaly_hatalyos_2020julius30_tol.pdf

Különös tekintettel ajánlanánk fentiek megismerését mindazon Pest megyei kamarai tag kolleginának és kollégának, aki az elmúlt kamarai ciklusban vette át diplomáját Alma materünkben, és ezt követõen „nyert” tagfelvételt – vagyis jelentkezett -  a MÁOK Pest megyei szervezetébe, ezáltal az elsõ „lehetõsége” lesz meg a mostani tisztújításon, hogy aktív részvételével, szavazatai leadásával részt vegyen, közremûködjön a tisztújítás folyamatában.

Területi szervezet tisztségviselõinek feladatkörei, és az egyes állandó területi bizottságok:

Tisztségviselõnek minõsül – és ezáltal összeférhetetlenségi szabályok vonatkoznak rá, lásd késõbb - : területi szervezet elnöke, alelnöke, titkára, a vezetõség tagjai, valamint az állandó bizottságok elnökei. Az elnök, alelnök, titkár és a vezetõség tagjai „adják” a területi szervezet ügyvezetõ, képviseleti, önálló költségvetéssel rendelkezõ szervét – a vezetõségét -  a területi szervezetnek.

Területi szervezet elnökének feladatköre:

-          Képviseli a területi szervezet vezetõségét, nyilatkozati jogkört gyakorol, biztosítja azt, hogy a területi szervezet gazdálkodása és számvitele megfeleljen a hatályos jogszabályoknak, összefoglalóan: biztosítja azt, hogy a területi szervezet törvényesen mûködjön – és felelõs is azért! - , továbbá azt, hogy az egyes vezetõségi és küldöttközgyûlési határozatok érvényre jussanak.

-          Feladatai: területi vezetõségi ülések összehívása és levezetése, küldöttközgyûlések  összehívása – a vezetõséggel együtt – és annak levezetése. Ellenõrzi a titkár munkáját valamint a területi szervezet adminisztrációs – irodai – feladatellátását biztosítja és szervezi.

-          Gondoskodik arról, hogy a területi szervezet egyes adatszolgáltatásai, tájékoztatói az egyes szervekhez határidõre eljussanak.

Területi szervezet alelnökének feladatköre:

-          az elnök akadályoztatása esetén teljes jogkörben az elnököt helyettesíti és az elnöki munkákat segíti, koordinálja.

Területi szervezet titkárának feladatköre:

-          Amennyiben elnök és alelnök egyaránt akadályozott, úgy teljes jogkörben helyettesíti az elnököt és ez esetben képviseli is a szervezetet.

-          Nagyon fontos adminisztratív feladatokat végez, segítve ezáltal az elnök és a vezetõség munkáját: jegyzõkönyvvezetés, ülések lebonyolítása és határozatképesség megállapítás, határozatok szignálása, végrehajtása stb.

-          Területi szervezeti sajátosság, hogy a területi szervezet honlapjának és tagsági kör e-mail rendszerének mûködtetésében is részt vesz és ellátja mindazt, amelyre a területi szervezet megbízza.

Területi szervezet vezetõségi tagjainak feladatköre:

-          Részvétel a vezetõségi üléseken – mûködési szabályzat szerint – ahol: napirendi pontok/megtárgyalandó javaslatokkal élhetnek, segítik döntéseikkel a vezetõség munkáját, biztosítják azt, hogy a törvény és alapszabály által a vezetõség feladatköreként meghatározottak érvényre jussanak, amelyek:

-          Küldöttközgyûlések összehívása, területi szervezet pénzügyi beszámolójának és költségvetésének elõkészítése, tagsági- és praxisengedélyes vezetõségi határozatok elbírálása, és mindazon feladatok ellátása, amelyeket a törvény és az alapszabály a vezetõség hatáskörébe utal.

-          Nagyon fontos és külön megjegyzendõ feladataik: az egyes praxisengedélyes és intézményi engedélyes eljárásokban képviselik a területi szervezetet, az új engedélyes kamarai tagoknál és intézményeknél a kamarai szemlék elvégzését lefolytatják, írásos panaszbejelentések esetében ellenõrzést végezhetnek.

Területi szervezeten belül korábban három, a kamarai törvény közelmúltbeli módosítása alapján 2021-tõl két állandó bizottság mûködik, ezek:

Területi Felügyelõ bizottság – és annak feladatkörei:

-          Véleményezi és ellenõrzi a területi szervezet gazdasági mûködését – pénzügyi beszámolóban és költségvetésben foglaltak – valamint az egyes vezetõségi határozatok és küldöttközgyûlési határozatok végrehajtását és jogszabályoknak való megfelelõségét.

-          Fontos  feladata továbbá, hogy  éves beszámolót készít, amelyben javaslatokat tehet egyes szükséges intézkedések megtétele érdekében.

-          A bizottság – legalább -  három tagból áll (elnök és legalább két tag.)

Területi Oktatási bizottság és annak feladatkörei:

-          Területi továbbképzések szervezésében és lebonyolításában vesz részt.

-          Továbbképzési szabályzatban foglaltak alapján a pontszerzõ ciklust követõen részt vesz a teljesítés elbírálásának folyamatában. Éves beszámolót készít.

-          A bizottság  - legalább – három tagból áll (elnök és legalább két tag.)

Az ez év végig megvalósuló területi tisztújítások során tehát minden egyes választásra jogosult  területi kamarai tag ajánlást tehet az egyes tisztségviselõk és tisztségek személyére, amelyet követõen kialakulnak a jelöltlisták, és minden egyes választásra jogosult területi kamarai tag szavazatával – és azok összesítése után – megválasztja a

Területi szervezet elnökét, alelnökét és titkárát,  a vezetõség tagjait valamint a Felügyelõ bizottság és Oktatási bizottság elnökét – akik tisztségviselõk, továbbá

A Felügyelõ és Oktatási bizottságok tagjait.

A tisztújításon továbbá megválasztásra kerülnek a

-          területi és országos küldöttek valamint

-          döntés születik arról is, hogy a szervezet egy adott ciklusban küldöttközgyûlési formában mûködjön.

E két utóbbiról egy külön e-mailben nyújtunk részletesebb tájékoztatást hamarosan.

Azt pedig, hogy a jelenlegi, idén záruló kamarai ciklusban kik is töltötték be az egyes tisztségeket, választ kaphattok a Pest megyei honlap alábbi részén:

http://pest-megyei-allatorvos.hu/maokpmsz/Tisztsegviselok--bizottsagok.html

Üdvözlettel:

MÁOK Pest megyei szervezetének vezetõsége

(jelen tájékoztatót összeállította: dr. Hirmetzl Gábor, elnök)

Állatorvosi álláshirdetések

Állást keres Állást kínál






Adatvédelmi tájékoztató

MAOK Pest Vármegyei Szervezete 2100 Gödöllõi Üzleti Park, Pattantyús Ábrahám krt. 2.
Telefon és fax: 28/511-414 (munkanapokon 8.00 és 14.00 között) E-mail: maokpest@pest-megyei-allatorvos.hu